Aktualności

03.09.2013

XI Konkurs Ładnego Pisania

Fundacja Polska Przedsiębiorcza wraz z marką Parker już po raz XI organizuje Ogólnopolską Kampanię Pisania Piórem. W ramach Kampanii realizowany jest konkurs Ładnego Pisania, którego ideą jest propagowanie wśród młodych ludzi pisania piórem. Adresatami tego przedsięwzięcia są uczniowie szkół podstawowych i gimnazjalnych. Corocznie organizowany konkurs cieszy się powszechnym zainteresowaniem młodzieży.  Do tej pory w X edycjach wzięło udział ok. 50 000 uczniów z całej Polski.

 

Inicjatywa kierowana jest do nauczycieli, których w ten sposób zachęca się do promocji piśmiennictwa wśród swoich wychowanków, a także do całego społeczeństwa, które Organizator zaprasza do udziału w akcjach m.in. Wystawie Piór Historycznych czy obchodach Ogólnopolskiego Dnia Pisania Piórem.

 

19 września br. w Muzeum Literatury w Warszawie podczas Inauguracji Kampanii Pisania Piórem i Konkursu Ładnego Pisania zostaną zaprezentowane tegoroczne tematy konkursowe, a także poradnik  „Podstawy Ładnego Pisania”, który skierowany jest do wszystkich miłośników pisania piórem, bez względu na ich wiek. Podręcznik zawiera wskazówki dotyczące kaligrafii oraz zachęca do odręcznego pisania. Specjalnie dla potrzeb kampanii promującej idee pisania piórem stworzony został portal internetowy www.ladnepisanie.pl i fanpage www.facebook.com/kampaniapisaniapiorem. Na portalu znajdują się przede wszystkim informacje dotyczące kampanii i Konkursu Ładnego Pisania, oraz ciekawostki dotyczące kampanii.

 

Celem kampanii jest zwrócenie uwagi polskiego społeczeństwa na problem zaniku umiejętności ładnego pisania. Próbuje się w ten sposób zachęcić młodzież do pisania piórem, gdyż pozwala ono na właściwe kształtowanie charakteru pisma, jak i kultury języka pisanego, ułatwia też przyswajanie zasad ortografii i gramatyki. Pisanie piórem kształtuje również w młodych ludziach wiele ważnych cech, takich jak: samodyscyplina, cierpliwość, pracowitość. XI edycja Konkursu, w tym roku pod hasłem. „Pisanie Piórem Podnosi Kulturę”, ma wyróżnić osoby o najładniejszym charakterze pisma. Kryterium to pomoże wykształcić u młodzieży elegancki i czytelny styl pisania. Oceniana będzie również zawartość merytoryczna nadesłanych prac.

 

Zadaniem gimnazjalistów będzie opisanie, na gładkim, białym papierze bez linii pomocniczych, za pomocą wiecznego pióra wybranego przez siebie tematu. Prace konkursowe nadsyłać można do 10 listopada 2013 roku na adres organizatora:

Moon Media sp. z o. o., ul. Chmielna 122/2, 00-801 Warszawa, z dopiskiem: KŁP.

 

Podczas Gali Finałowej 12 grudnia 2013 roku, która odbędzie się w Pure Sky Club w Warszawie, w dogrywce na żywo zostaną wyłonieni zdobywcy tytułu Najładniej Piszącego Ucznia 2013 roku. Nastąpi też wręczenie nagród finansowych i rzeczowych. (Szczegóły w regulaminie konkursu dostępnym na www.ladnepisanie.pl ).

 

W tym roku Ambasadorem  Kampanii został Rafał Cieszyński, a do kapituły dołączyła m.in. Katarzyna Pakosińska. Tegoroczne jury konkursu to znane i wybitne osobistości m.in. Andrzej Pągowski - artysta grafik, dr Katarzyna Kłosińska - przedstawiciel Rady Języka Polskiego przy Prezydium PAN, Agnieszka Frączek - dr hab. językoznawstwa, germanistka, leksykograf. Patronat medialny nad wydarzeniem objęły: Radio Kolor, Prymus.info, O szkole, Perspektywy, Polonistyka, Głos Nauczycielski, Papierniczy Świat, Cogito, Victor, Kaligrafia.info. Natomiast honorowy patronat nad Konkursem sprawuje: Ministerstwo Edukacji Narodowej, Rada Języka Polskiego przy Prezydium PAN, Komisja Edukacji, Nauki i Młodzieży Sejmu RP, Związek Nauczycielstwa Polskiego, Polski Klub Miłośników i Kolekcjonerów Piór, Wydział Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, Muzeum Drukarstwa oraz Związek Harcerstwa Polskiego.

Galeria

Archiwalne wydania

Realizacja: Ideo
Powered by: CMS Edito
Copyright 2011 Edupress. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Administrator stosuje pliki "cookies". Informacje zbierane przy pomocy "cookies" pozwalają dostosowywać usługi i treści do indywidualnych potrzeb i preferencji Użytkowników, jak również służą do opracowywania ogólnych statystyk dotyczących korzystania przez Użytkowników z Serwisu.