Newsletter

Sonda

Bank Wiedzy

Zaloguj Zarejestruj się
Bezpłatne materiały do pobrania

Matematyka

Czasopismo „Matematyka” wspiera nauczycieli matematyki na wszystkich etapach nauczania szkolnego

Dostarczając szeroką wiedzę metodyczną i praktyczną. W czasopiśmie znajdziesz opracowane przez doświadczonych matematyków zbiory zadań wraz z wyczerpującym wyjaśnieniem, ukierunkowane na rozwijanie umiejętności uczniów na wszystkich poziomach nauczania.

 

  • Czasopismo o ugruntowanej pozycji na rynku, wydawane regularnie od 1948 roku
  • 64 strony co dwa miesiące, 19 numerów archiwalnych
  • Rzetelnie przygotowane zadania matematyczne wraz z analizą rozwiązań
  • Wskazówki metodyczne dotyczące rozwiązywania zadań z treścią czy pracy z zadaniami tekstowymi
  • W każdym numerze zamieszczamy sylwetki matematyków, analizy założeń i twierdzeń matematycznych, wskazówki do nauczania matematyki, oraz informacje o praktycznym zastosowaniu matematyki
  • Zespół autorski złożony wyłącznie z doświadczonych matematyków i ekspertów w dziedzinie m.in. myślenia matematycznego, metodologii nauczania czy geometrii  

 

 

W bieżącym numerze m.in.:

  • Perły z Damaszku szkic 6, cz. 2

W drugiej części szkicu 6 zajmiemy się wzorami geometrycznymi o nieco bardziej złożonej strukturze. Każdy z pokazanych i omówionych tu wzorów może być punktem wyjścia do kolejnej, interesującej opowieści o geometrii w sztuce islamu.

  • Zadania ze skali

Zadania sprawdzają, czy uczeń oblicza rzeczywistą długość odcinka, gdy dana jest jego długość w skali, oraz długość odcinka w skali, gdy dana jest jego rzeczywista długość.

  • Zadania dla starszych klas gimnazjów

Zadania sprawdzają następujące umiejętności: analizy i interpretacji problemu, rozumowania i argumentacji, syntezy faktów i myślenia pamięciowego oraz umiejętności heurystyczne.

  • Modelowanie podstawowego twierdzenia rachunku różniczkowego całkowego – propozycja dydaktyczna

Artykuł jest propozycją jednostki lekcyjnej na temat wprowadzenia podstawowego twierdzenia rachunku różniczkowego i całkowego. Podparta kontekstem lekcja ma na celu przedstawienie tego twierdzenia w sposób, który umożliwi uczniowi samodzielne zrozumienie istoty. Aby uatrakcyjnić lekcję, proponuję wykorzystać symulacje ruchu, które są dostępne w Internecie.

  • Twierdzenie Talesa z GeoGebrą

Mimo tego, że twierdzenie Talesa to zagadnienie dość proste, w trakcie licznych zmian podstawy programowej było ono „przesuwane” na dalsze etapy edukacyjne, aż w końcu całościowo znalazło się wśród zagadnień dla szkoły ponadgimnazjalnej. Mając jednak jakiekolwiek godziny do dyspozycji dla nauczyciela, możemy także bez problemu zdecydować się na omówienie tego twierdzenia już wcześniej (zarówno w klasie drugiej i trzeciej obecnego gimnazjum, jak i w klasach siódmej i ósmej nowej szkoły podstawowej). W każdym przypadku warto wyposażyć się w przydatne narzędzia, które pozwolą nam sprawnie to twierdzenie omówić.

 

Zespół autorski:

 

Mirosław Majewski

Matematyk, geometra z wykształcenia, autor poszukujący związków geometrii ze sztuką i architekturą.


Tomasz Grębski

Nauczyciel matematyki w Zespole Szkół Nr 2 im. M. Reja w Kraśniku, autor portalu: www.tomaszgrebski.pl


Bronek Pabich

Wieloletni nauczyciel ZSZ w Wieliczce i nauczyciel akademicki – popularyzator matematyki, pasjonat programów geometrii dynamicznej (CABRI, GEOGEBRA, SKETCHUP, DPGRAPH), członek SNM. Jego strona internetowa www.pabich.interklasa.pl istnieje od 1998 r. jako pierwsza polska strona matematyczna z dynamiczną wizualizacją geometrii 3D.


Karolina Karpińska

Absolwentka matematyki na UMK w Toruniu, doktorat z historii matematyki, zajmuje się historią edukacji matematycznej.


mgr inż. Tadeusz E. Doroziński

Architekt, były pracownik naukowy Politechniki Wrocławskiej. Na swojej stronie internetowej www.3doro.de zajmuje się głównie geometrią 3D.


Agnieszka Zielińska

Nauczyciel matematyki Zespołu Szkół im. Gen. Józefa Bema w Dębowej Łące.


Michał Kremzer

Autor zadań i artykułów.


Marian Maciocha

Mgr inż. elektronik (absolwent Politechniki Wrocławskiej) oraz absolwent studiów podyplomowych na Wydziale Matematyki Uniwersytetu Wrocławskiego.


Zygmunt Krawczyk

Nauczyciel matematyki ZSP w Szprotawie i SLO w Żarach. Autor zadań i artykułów.


SPIS TREŚCI W ZAŁĄCZNIKU

Pliki do pobrania

Dlaczego warto?

  • Zyskasz dostęp do gotowych do wykorzystania zadań wraz z gotowymi rozwiązaniami dla wszystkich etapów nauczania – szkoły podstawowej, gimnazjum oraz szkoły średniej
  • W widoczny sposób podniesiesz swoje kwalifikacje zawodowe - co przełoży się na lepszą ocenę Twojej pracy oraz na uzyskanie kolejnego stopnia awansu zawodowego 
  • Dostęp do pełnego archiwum – wybierając wersję pełną zawsze możesz sięgnąć do poprzednich wydań miesięcznika. Dodatkowo, aktualne wydanie pojawi się na portalu zanim otrzymasz egzemplarz do ręki
  • Gwarancja stałej ceny – tylko w prenumeracie masz  pewność,  że cena nie zmieni się   przez cały rok

 

 

POBIERZ DARMOWY ATYKUŁ!

Tegoroczne wydania

 1/2016

 2/2016

3/2016 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

Galeria

Archiwalne wydania

Realizacja: Ideo
Powered by: CMS Edito
Copyright 2011 Edupress. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Administrator stosuje pliki "cookies". Informacje zbierane przy pomocy "cookies" pozwalają dostosowywać usługi i treści do indywidualnych potrzeb i preferencji Użytkowników, jak również służą do opracowywania ogólnych statystyk dotyczących korzystania przez Użytkowników z Serwisu.