Życie Szkoły

W najnowszym (6/2014) wydaniu „Życia Szkoły” polecamy m.in. artykuły:

 

Dziecko zawsze na pierwszym miejscu. Najistotniejsze jest to, by oderwać się od podręczników i kart ćwiczeń, wyjść na spacer, pozwalać dzieciom samodzielnie doświadczać świata. O tym, co jest najważniejsze w edukacji, z Dominiką Malkus-Jankowską, założycielką i dyrektorką Integracyjnej Podstawowej Szkoły Montessori Elipsoida w Warszawie, rozmawia Małgorzata Stańczyk.

Czytam, bo lubię – o
rozwijaniu zainteresowań czytelniczych uczniów. Zdobycie przez dzieci umiejętności czytania i rozumienia czytanych tekstów to pierwszy etap, do którego dążymy na początku edukacji szkolnej. Kolejny, równie ważny, to rozbudzanie w naszych małych uczniach zainteresowań czytelniczych. Jak to zrobić?

Przygody zwierząt
– doskonalimy czworakowanie. Warto wykorzystać szczególną predyspozycję i skłonność małych uczniów do czworakowania do urozmaicenia zajęć ruchowych.
(Poniżej artykuł do pobrania, jako plik PDF)

Savoir-vivre – przy stole.
Pomysł opracowania i wdrożenia programu wychowawczego dla dzieci z klas I–III Savoir-vivre na co dzień powstał na podstawie obserwacji wychowanków, w trosce o ich kulturalne zachowanie na terenie szkoły i poza nią. Tematy i scenariusze zajęć.

Podróże małe i duże.
Dzieci zwykle lubią podróżować. Perspektywa wyjazdu budzi w nich zazwyczaj wielkie emocje. Temat podróży powraca wielokrotnie przy różnych okazjach, a im cieplej za oknem, tym częściej się powtarza. Na co zwracać uwagę podróżując z dziećmi?

Niby to samo, a efekt inny.
Dorośli wiedzą, że szybkość parowania wody zależy od wielkości powierzchni parowania, i dlatego nie składają mokrych ubrań do suszenia, ale je rozwieszają. Dzieci takich doświadczeń nie mają. Jak sposób przeprowadzenia eksperymentu wpływa na jego wynik?

W numerze także trzy plakaty edukacyjne: "Dziękujemy Ci, wiosno!", "Frazeologizmy na wakacje” i „SAVOIR-VIVRE, czyli jak postępować, żeby innym dobrze się z nami żyło!”.

 

 

Pliki do pobrania

8202500758_zycieszkoly_06_2014_artykul.pdf8202500758_zycieszkoly_06_2014_artykul.pdf

Przygody zwierząt – doskonalimy czworakowanie. Piotr Winczewski

8202500758_zycieszkoly_06_2014_spistresci.pdf8202500758_zycieszkoly_06_2014_spistresci.pdf

Spis treści wydania 6/2014

Miesięcznik dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej

Od stycznia 2012 r. "Życie Szkoły" ukazuje się w nowym, większym formacie, zmienionej szacie graficznej i z trzema plakatami! Mamy nadzieje, że nowa formuła przypadnie Panstwu do gustu. Podobnie jak dotychczas nasz tytuł poświęcony edukacji wczesnoszkolnej, adresowany jest do nauczycieli klas I-III, studentów kierunków pedagogicznych oraz rodziców. Zadaniem pisma jest podnoszenie oraz doskonalenie umiejętności zawodowych nauczycieli, jak również poszerzanie wiedzy studentów w zakresie kształcenia zintegrowanego, informowanie o najnowszych koncepcjach pedagogicznych, publikowanie artykułów z zakresu psychologii, nauczania i wychowania.

Czasopismo:

 

  • informuje o współczesnych koncepcjach i tendencjach w psychologii i pedagogice. Dzięki współpracy z naukowcami z uniwersytetów i uczelni pedagogicznych przedstawia aktualne zagadnienia związane z edukacją dziecka w klasach I-III;
  • prezentuje nowoczesne metody nauczania w publikowanych materiałach metodycznych;
  • proponuje pomysły na ciekawe zajęcia, scenariusze z kartami pracy do skopiowania;
  • zamieszcza nowe, oryginalne testy inscenizacji wraz z propozycjami wystawienia - do wykorzystania w czasie zajęć zintegrowanych lub jako oddzielne - w czasie uroczystości szkolnych;
  • poświęca wiele uwagi sprawom wychowawczym, pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych, współpracy z rodzicami;
  • publikuje recenzje książek;

 

 W roku ukazuje się 11 numerów.

 

 

 

 

 

  

Tegoroczne wydania

1/2014

 2/2014

3/2014

4/2014

 

 5/2014

 6/2014

   
     

 

 


Bank Wiedzy

Zaloguj Zarejestruj się
Bezpłatne materiały do pobrania

Newsletter

Fotogaleria

Sonda

Realizacja: Ideo
Powered by: CMS Edito
Copyright 2011 Edupress. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Administrator stosuje pliki "cookies". Informacje zbierane przy pomocy "cookies" pozwalają dostosowywać usługi i treści do indywidualnych potrzeb i preferencji Użytkowników, jak również służą do opracowywania ogólnych statystyk dotyczących korzystania przez Użytkowników z Serwisu.